Taloussanomat uutisoi 16.10.2017 huonekaluliikkeiden harhaanjohtavasta markkinoinnista. Uutisessa "Kuluttaja-asiamies: Huonekaluliikkeet markkinoineet harhaanjohtavasti suurilla alennuksilla" kerrotaan, kuinka alan yritykset ovat markkinoineet harhaanjohtavasti,käyttäen apunaan esimerkiksi vertailuhintoja, sekä alennusprosentteja. Kyseinen alennuksilla huiputtaminen tuntuu varmasti kuluttajista väärältä ja sitä se toki onkin. Tuotteiden hintojen vääristäminen alennuksilla antaa ostajille väärän kuvan heidän ostamieen tuotteiden arvosta. Kulutajien harhaanjohtaminen myös vääristää yritysten välistä kilpailua. 
 
Mielestäni yritysten markkinointia pitäisi valvoa enemmän, sillä olen varma, ettei huonekaluliikket ole ainoita, jotka käyttävät kyseistä tapaa myynnin lisäämiseen. Kuluttajien harhaanjohtaminen on kuitenkin aina väärin, vaikka se kuulostaisikin vain harmittomalta markkinakikalta, kuten tässä tapauksessa.